Duft og hukommelse

Håper uken så langt har hvert bra, og at alle gleder seg til helg etter noen produktive dager til på jobb.

Jeg sto tidligere idag i parfymeri og duftet på litt diverse produkter og da slo det meg når jeg kjente litt på en krem fra Clarins som kalles Multi Activ Day Jour at jeg plutselig var 4 år igjen.. Jeg tenkte på min elskede mormor som er et av de menneskene jeg elsker høyest i hele verden! Hun brukte alltid å smøre meg med denne når jeg var liten, og jeg ble liten igjen føltes det som.  

 Og ikke minst mammas yvesrocher krem som gjorde huden hennes så myk og deilig og som luktet så deilig av min kjære mamma. Duft minner oss om så mye fordi man husker duft så inderlig godt- og ikke minst lenge lenge. Givenchy hot som jeg en gang i sin tid av en ungdomskjæreste. Duft skaper minner- og når vi mange år etter lukter de igjen så husker vi på disse minnene. 

 
  
Da jeg var gravid med mitt første barn brukte mannen min Chanel allure homme sport edition blanch som jeg hadde kjøpt til han rett før.. Jeg bare elsket den, helt til jeg ble gravid. Nå 6 år etter klarer jeg den fortsatt ikke😖 

 Har noen av dere samme type erfaringer med lukter på godt og vondt?

Klem fra meg❤️

Legg igjen en kommentar

