(Dag 2 uten nett) Canada Goose!

Blir gal…….
Jeg har tatt så mange fine bilder jeg har så lyst til å vise dere!! Men de blir liggende på pc og ruge siden jeg ikke får lagt inn blogginnlegg fra pc (bare fra iPhone med 3G)..

Så idag hadde jeg lyst til å ta opp med dere en sak jeg synes er ganske trist, og ikke minst hårreisende.. Og det har med pelsindustrien å gjøre.

Jeg har tidligere blitt ganske refset for mitt syn på pels. Jeg er i utgangspunktet ikke imot pels.. for meg er det som tidligere nevnt viktig at dyrene har det bra, og får levd det livet de fortjener.. Uavhengig av skjebne, så lenge de lever.
Jeg elsker dyr og ønsker at de skal ha det bra. Vi spiser altså kjøtt og sover i dun hele familien og vi har bestandig hatt god samvittighet for det helt til jeg så dette, jeg må innrømme at jeg fikk en skikkelig klump i brystet. Canada Goose
Jeg kjøpte jo ganske nylig både dyner og puter derifra.
Dette er dyre produkter som jeg forventer at skal holde mål i forhåld til det man betaler for de og renommé.. Og da mener jeg ikke bare kvaliteten på de, men viktigst av alt forventer jeg at dyrene har det bra og pels/dunbruken er gjort på aller høyeste grad av menneskelighet, arbeidsstolthet, intuitiv sans og samvittighet. Dyrene bør bli behandlet så godt som over hode mulig så lenge de lever og bør slippe å føle på smerten som de blir utsatt for i lenken ovenfor.

Jeg leste:
for deg er kragen bare en fin pynt! ..for dyret var den hele livet.

Det er en setning som sitter hardt i meg nå kjenner jeg.

I lenken over er det ikke oppgitt kilder til hvor de har henter denne informasjonen fra.. noe jeg synes er veldig synd, da det er aller høyst relevant for sakens troverdighet spesielt i forhåld til merket de skriver om.
Dersom noen har kilder til hvor disse påståtte faktene er hentet ønsker jeg gjerne å se det, ettersom dette virkelig berørte meg!

Hva føler dere om dette? -ikke mitt forhåld og syn på det, men hele saken?

Kommer dere til å kjøpe en ny goose for den kommende vintersesong?

20130828-223318.jpg

20130828-223337.jpg

2 thoughts on “(Dag 2 uten nett) Canada Goose!

  1. Skal du ligge i dun med skikkelig god samvittighet – bør du gå for edderdunsdyne – der blir dunene plukket fra reiret til ærfuglene etter at de har forlatt reiret .. Det koster skjorta og buksa med slike dyner – men de varer i generasjoner ! Arvet nettopp en slik dyne – den er ihverfall 60 år gammel – jeg leverte den hos dampfjær-renseri – de sydde nytt trekk og dampet duna – kostet 900 kr – vips har jeg dyne i mange flere år ! På dette renseriet fortalte de at de hadde sett edderdunsdyner som var nesten 100 år – som kunne renses og fint brukes !! Bare lever til rens minst hvert 10 år så er de gulle god 🙂 Å så god samvittighet jeg får !!!

    • Dette hørtes jo helt fantastisk ut! Det skal jeg absolut gå for når tuppen og lillemor skal ha nye dyner👍 kjempe tips!
      Vet du hvem som fører slike dyner?

      De vi kjøpte nylig skal arves i generasjoner😂 de tåler jo helt vanvittig mye og er super slitesterke i stoffet.

      Men kommer nok til å vente med å handle Canada goose til de evt har hvitevasket seg fra dette. Ha en god natt:)

Legg igjen en kommentar

