Respekt og forskjellige meninger!

God tirsdag alle mann😃

For et par uker siden la jeg ut et bilde av deilige nye dundyner

20130813-140220.jpg
Både her på bloggen og instagram «frurstrandberg»,
Og idag la jeg merke til en kommentar:

20130813-140322.jpg
Og først må jeg si jeg lo litt av det, for så å irritere meg litt over det.. Ikke selve meningenen hennes, fordi det respekterer jeg.. Pels, dun, kjøtt osv er ikke for alle, og det er valgfritt!
Men nettop dette med å respektere andre som tenker annerledes.. ikke det at jeg ikke bryr meg om dyr og dems ve og vel. Fordi jeg er glad i dyr og ønsker selvsagt at alle dyr skal ha det bra uansett forutbestemt skjebne..
Mange skal bli mat, mange skal bli dyner, kåper og i enkelte land brukes de på brutale måter til underholdning. Sist nevnte er jeg fryktelig imot og ser det ikke som greit på noen som helst måte!
For meg er det viktig at de har det bra den tiden de lever!

Hvis samfunnet vårt skal forutbestemme hva som er rett og galt å hva vi skal si og mene forsvinner vel hele ytringsfriheten og demokratiet?
Det blir nesten litt som å ta kvelertak på folk fordi de kommer på restaurant og ikke ønsker kjøtt i maten sin?
Det går jo ikke ann.. Det må da være rom for forskjellige meninger, ønsker og valg.
Vi må respektere hverandre for det, ikke kaste stein på hverandre!

Eller hva mener dere?
Jeg mener ikke å si at alle mine meninger og valg er riktige, men jeg mener at å velge selv er min rett, og burde gjelde alle uavhengig av hvilke meninger de har og valg de tar.

Fra det ene til det andre, MIN DAYBED ER PÅ VEI I HUS, og bilder kommer i kveld😘 (litt sent, fordi vi får familien Kvarsvik på middag og kosestyling)
Ha en fortsatt deilige tirsdag!❤

4 thoughts on “Respekt og forskjellige meninger!

  1. Det er jo såklart ditt valg. Men jeg må bare påpeke at dyrene som blir til dunjakker og dyndyner lever et forferdelig liv, fjærene blir nappet ut mens de er i live og de blir beholdt til fjærene på nytt vokser ut. Smerten kan sammenlignes med å få en negl revet av hos oss mennesker. Det er ikke et godt liv. Jeg hadde personlig ikke sovet godt om natten med det i bakhodet, og jeg mener at den kritikken må du på en måte tåle dersom du i 2013 velger å støtte slik dyremishandling. Men, for all del, du har et fantastisk hjem og er sikkert snill og grei ellers:p

    • Altså, «støtte dyremishandling» er litt på spissen, håper selvsagt dette gjøres på mest mulig human, og minst mulig smertefull måte. Ønsker ikke at noen dyr skal ha det vondt av noen som helst grunn. At andre tar avstand fra det forstår jeg godt og respekterer jeg, du påpeker mange gode synspunkter her, og du skriver med måte! Og som nevnt i innleg så håper jeg alle dyr har det så godt som mulig hele livet sitt uavhengig av forutbestemt skjebne:)

Legg igjen en kommentar

